Geçmişten Günümüze İcatlar /E-Twinning Projesi

Geçmişten Günümüze İcatlar /E-Twinning Projesi

E-Twinning 

Geçmişten Günümüze İcatlar

05.03.2024 75

STEM; bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarının disiplinler arası çalışma prensibine dayalı bir eğitim modeli olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu noktada STEM günümüz eğitim sistemimiz içerisinde önemli bir yer tutmaktadır. Bu proje, öğrencilerin matematik ve fen bilimleri alanında yapılacak etkinliklerle öğrendiklerini günlük hayatta mühendislik ve teknoloji ile kullanımlarını amaçlamaktadır. Bu proje, teknolojinin geçmişten günümüze gelişim sürecini yaparak yaşayarak öğretim tekniği temelinde öğrencilere kazandırmayı planlamaktadır. Aynı zamanda öğrencilerden, doğada ve çevresinde bulunan artık materyallerle haftanın icadını öğrendikten sonra o haftanın temasına uygun tasarımlar yapması beklenmektedir.

 

"Geçmişten Günümüze İcatlar ve Artık Materyallerle İcat Tasarımı" isimli proje 10 (on) hafta sürecek şekilde planlanmış olup haftalara ait temalar aşağıdaki gibidir:

1. Hafta: Ateşin İcadı (Okul içi etkinlik)

2. Hafta: Tekerleğin Bulunması (Okul içi etkinlik)

3. Hafta: Kâğıdın Bulunması ((Okul içi etkinlik ve Yalova İbrahim Müteferrika Kağıt Müzesi ziyareti)

4. Hafta: Geminin İcadı (Okul içi etkinlik) - Proje ara değerlendirme Webinarı

5. Hafta: Pusulanın İcadı (Okul içi etkinlik)

6. Hafta: Fotoğraf Makinesinin İcadı (Okul içi etkinlik)

7. Hafta: Elektriğin İcadı (Okul içi etkinlik)

8. Hafta: Telefonun İcadı (Okul içi etkinlik) - Proje ara değerlendirme Webinarı

9. Hafta: Arabanın İcadı (Okul içi etkinlik)

10. Hafta: İnternetin Bulunması (Okul içi etkinlik) - Proje kapanış değerlendirme Webinarı